Вiтаю Вас, шановнi батьки та любi дiти на музичнiй сторiнцi !
Дуже сподiваюся на нашу тiсну спiвпрацю й на те, що поради, якi будуть з'являтися на цiй сторiнцi, стануть цiкавими та корисними у вихованнi та розвитку малюкiв.
Хочу познайомити вас, любi дiти, i ВАС, ШАНОВНI ДОРОСЛI, з прекрасним музичним твором. Це твiр - сюїта, автрр якого вiдомий французьський композитор КАМIЛЬ СЕН - САНС, а називається вiн "КАРНАВАЛ ТВАРИН". Ця сюїта складаэться з 14- тi п'єс. Кожна п'єса розповiдає про якусь тварину. Ви почуєте твори про екзотичних тварин (про ЛЕВА, АНТИЛОП, ЧЕРЕРАХУ), про мешканцiв пiдводного свiту ("АКВАРIУМ") i про звичайних, добре вiдомих вам тварин ("КУРИ та ПIВНI", "ЗОЗУЛЯ", "ЛЕБIДЬ") i т. п. Ви почуєте звучання різноманітних музичних інструментів: флейти, кларнету, скрипки, віолончелі, фортепіано та дзвіночків.
Пiд текстом зберiгаэться ПОСИЛАННЯ, натиснувши на яке ВИ опинитесь у свiтi класичноi музики та у свiтi тварин. Ви зможете не тiльки послухати музику, а завдяки анiмацiйному шоу, перенестися у загадковий тваринний свiт.
Та перед прослуховуванням твору хочу запропонувати ВАМ декілька ПОРАД.
ПОПЕРШЕ: не слухайте відразу всю сюїту від початку до кінця, розподіліть слухання твору на частини. Так дитині буде краще запам'ятати і засвоїти інформацію.
ПОДРУГЕ: після прослуховування кожної музичної частини розмовляйте з дитиною, надавайте їй запитання. Наприклад: Який за характером цей музичний твір? Як ти гадаєш, про яку тварину він? Чому чи як ти здогадався? Які музичні інструменти звучали і яку тварину нагадали? і т. п.
Розмовляючи з дитиною, ви допомагаєте розвинути її творчу уяву, мислення, мовлення, пам'ять, вчите її аналізувати отриману інформацію. І це ОБОВ'ЯЗКОВО залишить позитивний відбиток у всебічному розвитку Вашої дитини та у Ваших з нею дружніх, довірливих відносинах.
БАЖАЮ ПРИЄМНОГО СЛУХАННЯ !
(106) «Карнавал тварин». Музично-анімаційне дійство - YouTube
Сьогодні я хочу разом з вами, мої любі вихованці, пригадати назви музичних інструментів, з якими ми знайомились на наших музичних заняттях. Але без допомоги дорослих нам, мабуть, не впоратись. Тому я запрошую ваших мам, татусів, бабусь та дідусів до захопливої гри - заняття.
Одним із завдань музичного виховання є розвиток музичного сприйняття, мислення, слуху, голосу, творчих здібностей малюків. Розвивати дитячу фантазїю, творчу уяву, зацікавленість допомагають загадки. Тому сьогодні, я і звертаюся за допомогою до Вас, дорослі. Влаштуйте з дітьми таку собі гру: Ви загадуйте загадки, а дітти будуть давати свої відповіді. А відгадки дітей підкріплюйте малюнками, які розміщені відповідно до загадок.Сподіваюсь, цей процес буде захопливим і для Вас, дорослі, і для наших маленьких музикантів.
ДАВАЙТЕ ПОЧНЕМО З ПРОСТИХ ЗАГАДОК. ЦЕ БУДЕ НІБИ РОЗМИНКОЮ ТА ЗАВДАННЯМ ДЛЯ МОЛОДШИХ ДОШКІЛЬНЯТ.
* Бум - бум - бум! Тарарам ! Що так грає ?
(БАРАБАН)
* Сам пустий, голос густий.
Дріб вибиває, усіх навколо збирає...
(БАРАБАН)
* Вони, як квіти називаються,
Веселим дзвоном заливаються...
(ДЗВОНИКИ)
* Голосок тоненький має, всіх маляток звеселяє.
Ви на ній всі граєте, ХТО ВОНА - впізнаєте !
"Ду - ду - ду, віть - віть - віть !" Ви моє ім'я назвіть.
Не паличка, не гілочка; звуть мене...
(СОПІЛОЧКА)
* Люблять мене, поважають, та б'ють мене, коли грають;
А якщо поворушити, можу голосно дзвонити...
(БУБОН)
МОЛОДЦІ, МАЛЯТА !
Я впевнена, що з розминкою ви легко впоралися.
А тепер час ускладнити завдання... Молодші наші музиканти можуть спробувати відгадати загадки за допомогою дорослих, а більш досвідчені музиканти з легкістю впораються і самі !
Щож, продовжуємо !
* Заховав в собі горошки й шурудить, мов мишеня...
Зветься дуже просто в нас. Що це, діти ? ...
(МАРАКАС)
* Опускаєм молоточки на залізнії листочки,
І лунає: "Дінь - дінь - дон !" Що звучить? ...
(МЕТАЛОФОН)
* На нашім інструменті є СТРУНИ і ПЕДАЛЬ.
Хто ж є він ? Безперечно, ЦЕ - ...
Відомий наш ...
(РОЯЛЬ)
І ОСТАННЯ - НАЙСКЛАДНІША ЗАГАДКА ДЛЯ НАЙМУЗИКАЛЬНІШИХ МОЇХ ВИХОВАНЦІВ:
* Україну прославляє, хоч не знає слів,
Здавна душу зігріває струнний передзвін.
В довгу подорож з собою брав її Кобзар,
Прославляючи піснями Український край.
(БАНДУРА)
Ось нашу музично - ігрову вікторину і завершено.
Дуже сподіваюся, що і дітям, і дорослим була цікава і корисна участь в ній.
А за ваші відповіді, мої маленькі музиканти, на вас чекають невеличкі ПРИЗИ - це розмальовки із зображенням музичних інструментів. Знайдіть свій улюблений інструмент у ВКЛАДЕННЯХ (наприкінці сторінки - унизу) за допомогою дорослих, роздрукуйте і розфарбуйте його.
БАЖАЮ ВАМ УСПІХІВ !
До святкування 75 - річниці Перемоги та вшанування пам'яті воїнів Другої світової війни -
ЕСТАФЕТА ПАм'яті "Ми нащадки переможців ! пам'ятаємо ! пишаємося !"
Наближається одне з найважливіших для країни свят - День Перемоги. Все далі йде від нас ця дата - 9 травня 1945 року. Як розповісти нашим дітям про цю Велику Війну? Як донести суть того, що відбувалося і викликати в маленькій душі почуття гордості, поваги, співчуття, патріотизму?
Звичайно ж, ПЕРШИЙ СПОСІБ - це ГОВОРИТИ З ДИТИНОЮ.
Зрозуміло, що суть розмови залежить від віку дитини. Для три-річної дитини буде достатньо розповісти про військову техніку. Старша дитина зрозуміє, що люди втрачали свої життя. Розкажіть про вашіх предків, які воювали, розповідайте історії, розказані, можливо, ще вашими дідусями і бабусями. Адже, ГЕРОЇ ЖИВУТЬ У ВІКАХ, і завжди будуть цікаві дитині, особливо хлопчикові. У своїй розповіді можете зробити упор на юний вік солдатів, які пішли на війну. В оповіданнях згадуйте про те, що ті, кого зараз називають героями, в той час були звичайними хлопцями.
ДРУГИЙ СПОСІБ - СПІЛЬНИЙ ПЕРЕГЛЯД ФІЛЬМІВ ПРО ВІЙНУ , КОНЦЕРТІВ ВІЙСЬКОВИХ ПІСЕНЬ.
ТРЕТІЙ СПОСІБ - ВИВЧАЙТЕ з ДИТИНОЮ ВІРШІ ПРО ВІЙНУ.
Наступний СПОСІБ - ВІДВІДУВАННЯ ПАМ'ЯТНИХ МІСЦЬ. Відвідайте ці місця разом з дитиною, поклавши квіти до Вічного вогню, уважно розгляньте написи на кам'яних плитах. Відвідайте разом з дитиною музей ВВВ, де вона зможе зблизька роздивитися всю атрибутику війни.
СПІЛКУВАННЯ з ВЕТЕРАНАМИ - ще один спосіб розповісти дитині про пережите. Дитині завжди цікавіше слухати розповіді очевидців, які, як ніхто, краще підберуть потрібні слова. Але даний спосіб з кожним роком стає все менш можливим, адже справжніх ветеранів війни залишилось в живих не так багато, і це вже доволі старенькі люди, але все ж таки ще можливо когось з них зустріти в цей день у пам'ятних місцях міста.
І ХОЧА, ЦЬОГО РОКУ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ ОРГАНІЗУВАТИ ЗУСТРІЧІ з ВЕТЕРАНАМИ, ВІДВІДУВАННЯ МЕМОРІАЛІВ, МУЗЕЇВ, інших ПАМ'ЯТНИХ МІСЦЬ НЕМОЖЛИВО, та В НАШИХ СИЛАХ ЗРОБИТИ ЦЕЙ ДЕНЬ НЕЗАБУТНЬОЮ ПОДІЄЮ для НАШИХ МАЛЮКІВ і залишити яскравий, значущий відбиток в їх серцях і душах. А ТОМУ:
Вивчайте з дітьми ВІРШІ
"Нам не треба війни !"
Нам не треба війни, не треба -
Ми за спокій і мир на Землі,
Щоб не коршаки в чистому небі,
А космічні пливли кораблі,
Щоб щасливо зростали діти
І не бачили жаху війни,
Щоб зловісний воєнний вітер
Був розвіяний вітром весни.
Вітром правди і сили людської -
Силу ту не здолати в віках -
Нас даремно лякають війною,
Міць народу - в народних руках!
Нам не треба війни, не треба -
Ми за спокій і мир на Землі.
Щоб не коршаки в чистому небі.
А космічні пливли кораблі. М. Уманець
"Схилися над могилами солдатів"
За Батьківщину у боях вмирали
Однаково — дорослі і малі...
За довгі роки ще не розшукали
Усіх могил солдатських на землі.
Розкидані вони у чистім полі,
Десь при дорозі, у розмай-траві...
Могил отих не обминай ніколи:
Поховані у них — для нас живі!
Там сплять навічно воїни-солдати,
Чиїсь батьки, чиїсь брати й сини,
Їм не судилось весен зустрічати,
Тих, що стрічаєш ти після війни.
Там сплять твої ровесники-орлята:
Тепер уже були б із них орли!
Схилися ж над могилами солдатів,
Що у боях за тебе полягли.
М. Познанська
Слухайте тематичні пісні
Розповідайте дітям про війну, Знайомте малюків з історією Вашої родини, військовим шляхом дідів та прадідів.
І САМЕ СЬОГОДНІ Я ХОЧУ ПОДІЛИТИСЯ ІСТОРІЄЮ СВОЄЇ РОДИНИ. А САМЕ, РОЗПОВІСТИ ПРО СВОГО ДІДУСЯ - ГЕРОЯ ВІЙНИ, про подвиги якого мені з дитинства розповідали мої бабуся і мама
НЕФЬОДОВ АНАТОЛІЙ ІВАНОВИЧ
1914 - 1973
НЕФЬОДОВ АНАТОЛІЙ ІВАНОВИЧ - ЛЬОТЧИК - ВИНИЩУВАЧ. ПРОЙШОВ ШЛЯХ ВІД САМОГО ПОЧАТКУ ВІЙНИ ДО ПЕРЕМОГИ, ВІД ЗВАННЯ ЛЕЙТЕНАНТА ДО ПОЛКОВНИКА АВІАЦІЇ. ПІД ЧАС ВІЙНИ ЗАГІН ПІД КОМАНДУВАННЯМ МОГО ДІДУСЯ ВИКОНУВАВ ВАЖКІ ПОЛЬОТИ У ТИЛУ ВОРОГА. У ЛЮТОМУ 1940 року, ПОВЕРТАЮЧИСЬ з ЗАВДАННЯ, ВРЯТУВАВ ЕКІПАЖ РАДЯНСЬКОГО ЛІТАКА, ЯКИЙ ВПАВ НА ТЕРІТОРІІ ВОРОГА.. В КВІТНІ 1940 року ДІДУСЕВІ БУЛО ПРИСВОЄНЕ ЗВАННЯ ГЕРОЯ.
В ЛИПНІ 1941 року ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ЗАВДАННЯ ДІДУСЯ БУЛО ТЯЖКО ПОРАНЕНО в ГОЛОВУ УЛАМКОМ ЗЕНІТНОГО СНАРЯДУ. ПОРАНЕНИЙ, ВІН ЗУМІВ ПОСАДИТИ СВІЙ ЛІТАК НА АЕРОДРОМ. ІЗ ТЯЖКИМ ПОРАНЕННЯМ ДІДУСЬ ПОТРАПИВ ДО ГОСПІТАЛЮ, ЙОГО БУЛО ПРООПЕРОВАНО, АЛЕ ЧАСТИНУ УЛАМКІВ НЕ ВДАЛОСЯ ВИДАЛИТИ. ПІСЛЯ ОДУЖАННЯ ДІДУСЬ ПОВЕРНУВСЯ ДО ПОЛЬОТІВ І ПРОДОВЖУВАВ БОЙОВІ ПОЛЬОТИ, А ЧАСТИНКИ ЗЕНІТНОГО СНАРЯДУ ТАК І ЗАЛИШИЛИСЬ В ГОЛОВІ, ЯК НАГАДУВАННЯ, ЯК "ТАЛІСМАН" СТРАШНОЇ ВІЙНИ ТА ПРАГНЕННЯ ДОВГООЧИКУВАНОЇ ПЕРЕМОГИ НАД ВОРОГОМ, З ЦИМ НАГАДУВАННЯМ ДІДУСЬ ПРОЖИВ ВСЕ ЖИТТЯ.
НЕФЬОДОВ АНАТОЛІЙ ІВАНОВИЧ ПІД ЧАС ВІЙНИ ЗДІЙСНИВ МАЙЖЕ 500 БОЙОВИХ ВИЛІТІВ, ПРОВІВ 113 БОЇВ та ЗНИЩИВ 13 ВОРОЖИХ ЛІТАКІВ.
КРІМ ЗІРКИ ГЕРОЯ ДІДУСЬ ОТРИМАВ 13 НАГОРОД. НА ЩАСТЯ МОЄЇ БАБУСІ та ВСІЄЇ РОДИНИ ПОВЕРНУВСЯ З ВІЙНИ ЖИВИМ.
МІЙ ДІДУСЬ - МОЯ ГОРДІСТЬ, МОЯ ПАМ'ЯТЬ, МОЄ МИРНЕ НЕБО, МОЯ ПЕРЕМОГА !
МИНУЛО 47 років ВІД ДНЯ СМЕРТІ МОГО ДІДУСЯ, ТА КОЖНОГО РОКУ 9 ТРАВНЯ ВСЯ НАША РОДИНА ЗБИРАЄТЬСЯ БІЛЯ ЙОГО МОГИЛИ, ЩОБ ВШАНУВАТИ ПАМ'ЯТЬ ПРО НЬОГО ТА ПРО ВСІХ ВОЇНІВ - ЗАХИСНИКІВ, ЯКІ ПРОЙШЛИ ЦЮ СТРАШНУ ВІЙНУ, ЩОБ СКАЗАТИ "ДЯКУЮ" ЗА НАШЕ ЖИТТЯ. ЦЕ Є НЕВІД'ЄМНОЮ ТРАДИЦІЄЮ МОЄЇ РОДИНИ, ЯКА ПЕРЕДАЄТЬСЯ ІЗ ПОКОЛІННЯ У ПОКОЛІННЯ.
Війна залишає слід у кожній родині. Саме це - наша спільна історична пам'ять.
ПИШАЙТЕСЯ! ПАМ'ЯТАЙТЕ! БЕРЕЖІТЬ!
Хочеться побажати в ці дні - МИРУ кожній родині ! Нехай над головою завжди буде ясне небо і яскраве сонце! Нехай дитячий сміх розливається над кожним куточком землі . Бажаю ВСІМ ЗДОРОВ'Я, ЩАСТЯ, щоб серце не знало болю і туги, а в душі звучав Марш Перемоги.
Хай завжди в усьому світі буде мир і щастя дітям, бо народжені вони для життя - не для війни !
"Музика - це найважливiший виховний засiб, бо ритм i гармонiя найбiльше проникають у глибину душi й найбiльше проймають ii." Платон
Музичні вподобання можуть чимало сказати про душевний стан вашої дитини, її внутрішній світ та захоплення. Музичне виховання сприяє формуванню теплих, довірливих відносин у родинії, між батьками та дітьми, прояву теплих, довірливих почуттів.
Як можна музично розвивати дитину за відсутності музичних занять у садочку та без музичної школи?
Перша порада дорослим – співайте! Співайте колисанки, веселі потішки, дитячі пісеньки. Якщо ви самі не знаєте слів пісні, або соромитесь співати ( бо вам здається, що ви фальшуєте), придбайте диски з дитячими піснями і слухайте їх разом з дітьми, поки не запам’ятаєте слова. Важливо, щоб дитина поступово засвоїла кілька простих мелодій, які стануть для неї першими кроками у світ музики. Співайте разом ті пісні, які подобаються Вашій дитині, які вона слухає та підспівує із задоволенням. Це дуже просто зрозуміти – якщо пісня весела, дитина або починає весело рухатися, пританцьовувати під ваш спів, або навпаки - дуже скоро починає вередувати. Якщо це колисанка – намагайтеся співати її хоча би один раз на сон – дитина заспокоїться та засне. А коли це стає звичкою, дитина дуже швидко засинає під спів знайомої пісні чи мелодії. Це не тільки заспокоює дитину, не тільки привчає її до звучання музики та співу, а й встановлює тісний контакт між вами.
Не забувайте, що слова – це лиш доповнення до музики, тому бажано, щоб маля чуло і спів мелодії – без слів.
Друга порада - придбайте музичну іграшку, яка може відтворювати звуки різні за тембром звучання чи висотою звуків. Краще за все – ксилофон. Це єдиний музичний інструмент, який не розладнується з часом, водночас є мелодійним і ударним! Грати краще маленькими музичними фразами, які є своєрідними музичними словами. Співати зовсім не обов’язково, головне, щоб був не окремий звук, а їх певне сполучення, послідовність.
Ще одна порада – зробіть разом з дитиною кілька «шумових» музичних інструментів. Це дуже цікаво і корисно. Ви разом із дитиною самі відтворюєте музичні звуки, експериментуєте, порівнюєте їх із звуками навколишнього світу. Створивши декілька різних шумових інструментів, можна влаштувати маленький домашній оркестр! Це сприяє пізнавальному розвитку дитини, розвитку її творчих здібностей та тісному контакту між вами.
PS: Якщо знадобиться порада щодо виготовлення саморобних музичних інструментів, я залюбки поділюся власними ідеями з Вами та із задоволенням сприйму Ваші креативні ідеї і поради.
ДЯКУЮ за СПІВПРАЦЮ !
Бажаю успіхів у всебічному розвитку Вашої дитини!
Музичні інструменти своїми руками: як і з чого зробити.
Як зробити музичні інструменти своїми руками для того, щоб відволікти дитину від планшета, мультиків та й просто повеселитися разом.
Саморобні дитячі музичні інструменти - відмінний спосіб захопити дитині в гру, яка не має кінця і краю. Неважливо, конструює він музичний інструмент своїми руками разом з вами чи ні. Фантазія, яка включається в той момент, коли починаєш робити музичні інструменти з того, що є під рукою допомагає по-іншому бачити світ. Музичний інструмент не обов'язково повинен бути крутим і дорогим, чому ми все можемо гідно оцінити саморобні варіанти. Тисяча способів переробити те, що не потрібно і скористатися підручними засобами для виробів музичних інструментів своїми руками для дітей роблять вас на крок ближче до інструментальної сімейної вечірки!
"Гремiлки та шумiлки"
Розмова пiде про такi собi, майже непотрiбнi речi: пластиковi, металевi або дерев'янi пляшечки, баночки чи коробочки. Можна також використовувати пластикові контейнери вiд Кiндерiв. Наповнювачем можуть служити будб-якi крупи, гудзики чи намистинки. Все залежить вiд вашоi з дитиною творчоi фантазii, винахiдливостi, вподобань та вiд того, яке звучання "iнструменту" ви бажаете отримати. Якщо вам хочеться отримати бiльш м'яке, тихе звучання, наповнiть пляшечку гречкою, пшоном, манкою або кус-кусом. Тодi ваш музичний iнструмент буде звучати пошепки, лагiдно та не нав'язливо. Коли ж Вашiй дитинi довподоби бiльш гучнi звуки наповнiть пляшку горохом, гудзиками чи намистинами (пластиковими чи дерев'яними).
УВАГА !!!
Пiд час виготовлення таких музичних iнструментiв - iграшок БУДЬТЕ ОБАЧНI ! ЗАБЕЗПЕЧТЕ БЕЗПЕКУ ВИКОРИСТАННЯ ТАКОI IГРАШКИ ДИТИНОЮ ! Перевiрте щiльнiсть закриття та закрiплення дрiбних деталей. ЗАВЖДИ КОНТРОЛЮЙТЕ ТА НЕ ЗАЛИШАЙТЕ БЕЗ НАГЛЯДУ ДИТИНУ (навiть пiд час небезпечноi та захопливоi гри) !!!
ГРАЙТЕ РАЗОМ !
МАРАКАСИ
Та на цьому творчий процес не обмежуэться. Разом з дитиною ви можете прикрасити вашi вироби мистецтва, розмалювавши iх яскравими фарбами чи оздобивши не менш привабливою аплiкацiею. I тодi вже можна влаштовувати яскравий родинний концерт чи творчий вечiр...
Я щиро переконана, що в процесі виготовлення музичних інструментiв у ВАС з'явиться велика кількість оригінальних ідей. Намагайтеся організувати творчий процес таким чином, щоб малюк взяв у ньому посильну, але активну участь.
Коментарi